Politica de retur
Dreptul de denunţare unilaterală a contractului
Retragerea din acord de către consumatori
- Dacă sunteți consumator și ați comandat produse de pe acest site, aveți optiunea de a returna produsele în termen de 10 zile de la data primirii expedierii, fără penalitati si fara invocarea vreunui motiv, așa cum este detaliat în Termenii și Condițiile de utilizare a magazinului online Andermatt Biocontrol România. Pentru retur puteți face o cerere prin e-mail la adresa de e-mail contact@andermatt.ro.
- Legislatia romana in domeniu prevede urmatoarele: “Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului”. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor”. (conf. O.G. 130/2000 art. 2 lit. e.). “Clienti” sau “consumatori” sunt doar Persoane Fizice. Clientii cu personalitate juridica nu au dreptul sa denunte unilateral contractul, legislatia in domeniu referindu-se doar la persoanele fizice.
- Având în vedere natura produselor comercializate pe acest site, este posibil să fie necesare îndeplinirea anumitor condiții pentru ca dreptul de retragere să fie aplicabil (cum ar fi ca produsele sa să nu fi fost desigilate la livrare).
- In cazul in care doriti sa returnati produsele achizitionate prin intermediul Magazinului online va rugam sa transmiteti cererea dumneavoastra pe adresa de e-mail contact@andermatt.ro si sa asteptati să vă contactăm pentru a aranja detaliile legate de livrarea bunurilor, inclusiv confirmarea adresei la care ar trebui să fie returnat produsul.
- După primirea returului, produsele vor fi verificate de către angajații depozitului nostru. După ce produsele sunt acceptate în stocul nostru, vom genera o factura de corecție și vă vom rambursa suma prin același canal de plată pe care l-ați selectat în timpul comenzii in termen de maxim 30 zile de la data denuntarii contractului.
- In cazul returnarii produselor, Clientului i se returneza contravaloarea produselor comandate (in cont bancar), cheltuiala transportului produsului returnat revenindu-i Clientului. Returul se face doar prin curier. In cazul tranzactiilor online cu cardul sumele vor fi returnate pe cardul initial de unde s-au primit banii.
- Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost primite. Ambalati in mod corespunzator produsul pentru ca acesta sa fie ferit de socuri ce pot aparea in timpul transportului. Produsele care ajung retur in depozitul nostru si prezinta urme de deteriorare din cauza ambalarii necorespunzatoare, nu vor putea beneficia de garantia returnarii.
- NU se accepta returul produselor care: au fost desigilate/testate/utilizate/nu insotesc documentele ce dovedesc achizitia/au ambalajele deteriorate. In cazul in care nu sunt respectate conditiile de retur, nu vom accepta restituirea banilor.
- Pentru notificari ale intentiei de retur si orice alte intrebari, contactati-ne la adresa de e-mail: contact@andermatt.ro
Reclamații
- Toate Produsele disponibile în Magazinul online, în special produsele de protecție a plantelor, trebuie să fie utilizate în conformitate cu eticheta acestora și cu instrucțiunile de utilizare furnizate, inclusiv sub forma recomandărilor producătorului. Vânzătorul nu este răspunzător față de Consumator (Utilizator) în cazul oricărei neconformități sau defecte a Produselor achiziționate de pe Magazinul online apărute ca urmare a neutilizării de către Consumator (Utilizator) a acestor produse în conformitate cu eticheta / instrucțiunile de utilizare / recomandările acestora.
- Vânzătorul este răspunzător față de Consumator (Utilizator) pentru neconformitatea produsului cu contractul în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la vânzarea de bunuri.
- Vânzătorul este răspunzător față de Consumator (Utilizator) în cazul în care Produsul vândut prezintă un defect (garanție pentru vicii) în condițiile Codului civil român (în special articolele 1707-1718 și 2531 din acesta).
- O reclamație poate fi depusă de către Consumator (Utilizator) contactand echipa Andermatt Biocontrol Romania via e-mail contact@andermatt.ro
- Vânzătorul ia în considerare reclamația în termen de 15-30 zile de la data primirii acesteia. În caz de îndoială, Vânzătorul are dreptul de a solicita informații suplimentare.
- O reclamație depusă trebuie să includă:
- Date care să permită identificarea Consumatorului (Utilizatorului) – nume și prenume, adresa de reședință și adresa de e-mail;
-
- obiectul reclamației;
- indicarea numărului de cont bancar al utilizatorului, în care vânzătorul poate efectua o plată către utilizator;
- documente fotografice;
- indicarea perioadei la care se referă reclamația;
- indicarea circumstanțelor și a dovezilor care justifică depunerea reclamației;
- măsura corectivă solicitată: repararea, înlocuirea, reducerea proporțională a prețului sau rezilierea contractului. Adoptarea măsurii exacte solicitate nu este neapărat posibilă decât dacă sunt îndeplinite anumite condiții, astfel cum sunt detaliate în prezentul document. Având în vedere natura produselor comercializate pe site-ul https://www.andermatt.ro/shop/, vânzătorul va lua măsuri de corectie, ținând cont de toate circumstanțele, fie prin înlocuirea partiala sau înlocuirea totala a bunurilor, fie prin rambursarea parțială sau totală a prețului plătit.
- La cererea Vânzătorului, Consumatorul (Utilizatorul) este obligat să pună la dispoziția Vânzătorului produsul în locul în care acesta se afla, pentru ca reprezentantul Vânzătorului să analizeze legitimitatea reclamației formulate de Consumator (Utilizator).
- În cazul unei reclamații acceptate, măsurile de corectie vor fi luate de către Vânzător în termen de 15 zile de la primirea reclamației în cazul consumatorilor (utilizatorilor persoane fizice si/sau grup de persoane constituite în asociaţii) și în termen de 30 de zile în cazul cumpărătorilor persoane juridice.
- Vă informăm că la adresa http://ec.europa.eu/consumers/odr/ există o platformă pentru un sistem de soluționare online a litigiilor pentru contractele la distanță încheiate între consumatori și profesioniști. Platforma este un punct de acces pentru consumatorii și profesioniștii care doresc să foloseasca soluționarea extrajudiciară a litigiilor de consum privind tranzacțiile online. Un consumator are, de asemenea dreptul de a soluționa orice litigiu rezultat în urma achiziționării produselor vândute de către Vânzător pe acest site prin depunerea reclamației sale la Departamentul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor din România (https://anpc.ro/formular-sal-anpc/).